Puterea armelor recenzie

Titlul original: Last Argument of Kings
Editura: Nemira
Autor: Joe Abercrombie
Număr de pagini: 760
Traducător: Mihnea Columbeanu
An apariție: 2017

Trilogia Prima Lege se încheie cu Puterea armelor, de Joe Abercrombie, unul dintre scriitorii mei preferați de dark fantasy din ultimii ani. Primele 2 volume se numesc Tăișul sabiei și Fără îndurare despre care am tot scris pe acest site. Joe Abercrombie are un stil aparte de a creiona eroi plini de umor, cu un curaj fantastic, care nu sunt doar răi sau buni, au și o doză de îndoială în sufletul lor și te pot surprinde exact când crezi că știi ce le poate pielea.

Ca să înțelegeți exact ce vreau să spun, o să mă opresc puțin la Glokta, unul dintre preferații mei din Trilogia Prima Lege. Cred că este în top 3 cele mai interesante personaje din lumea dark fantasy, alături de Tyrion Lannister și Logen Nouădegete . Glokta a fost un general al armatei Uniunii, care după ce conduce un atac în forță, este capturat în războiul împotriva Impăratului din Gurkhul.

Sand dan Glokta își va petrece 7 ani în închisorile gurkiene unde este torturat zile la rând și din această cauza nu mai are dinți în gură, este schilod pe viață, iar cea mai mare spaimă a lui o reprezintă urcatul scărilor pentru că îi provoacă dureri groaznice. Dar când se va întoarce acasă, ca o glumă proastă a destinului, se va angaja ca inchizitor și îi va tortura la rândul lui pe dușmanii din interiorul poporului său. Glokta nu este doar un om care distruge oase cu ciocanul, are și o parte bună în inima lui, iar această calitate te poate surprinde plăcut pentru că este descoperită pas cu pas în Puterea armelor, de Joe Abercrombie.

Ar fi bine să citești cartea Puterea armelor, de Joe Abercrombie pentru că te va face să râzi, te va întrista, te vei încrunta la finalul acestui volum, iar surpriza mare, care te lovește ca realitatea crudă din Nord, este chiar în ultima pagină. Sunt sătul de oameni perfecți, care sunt plictisitori, iar așa ceva nu o să găsiți în Puterea Armelor. Doar personaje atrăgătoare și captivante ca Logen Nouădegete – cel mai periculos om din Nord, recunoscut pentru modul sângeros în care își ucide dușmanii, Glokta, Bayaz – Întâiul dintre Magi, Copoiul – Om Ales din Nord, Jezal dan Luthar – căpitan în Garda Regelui, castigător al Turnirului, “eroul zilei”, Collem West – maior în Garda Regelui, de condiție socială joasă și Ferro Maljinn – negresă căreia Impăratul din Gurkhul i-a luat tot ce avea. Mai trăieste doar pentru a se răzbuna pe el.

Cartea Puterea armelor, de Joe Abercrombie o puteți găsi la librăria online Libris , dar vă recomand să începeți cu volumul Tăișul sabiei.

-Nu pare cine știe ce.
-Și asta o lecție pentru voi, toți trei.  Să nu pari cine știe ce,
să nu  pari prea grozav,  să nu zici prea multe, asta-i primul pas ca să fii periculos, nu, Nouădegete?  Și pe urmă când îl lași pe nenorocit să plece, e un șoc de două ori  mai mare pentru diavolul care s-o nimeri.  Șocul și uimirea, frumusețile mele mici, și iuțeala de mână și lipsa de îndurare. Astea-s  treburile care fac din tine un ucigaș. Mărimea, puterea și glasul de tunet sunt ele și în regulă,  dar nimic nu se compară cu iuțeala aia ucigașă, monstruoasă și nemiloasă – mm, Sângerosule-Nouă?

Era o lecție dură pentru copii, dar Logen o învățase de mic, de la tatăl lui,  și în  atâția ani n-o uitase o clipă.

-E un adevăr trist. Cel ce lovește primul adesea lovește și ultimul.