Recenzie Asasinarea lui Roger Ackroyd

asasinarea lui Roger Ackroyd

Cartea Asasinarea lui Roger Ackroyd scrisa de Agatha Christie a fost publicata pentru prima oara in 1926 si este in top 3 din toate realizarile literare ale acesteia, alaturi de Zece negri mititei si Crima din Orient Express. Titlul cartii Zece negri mititei a fost schimbat in mai multe tari in ultimii ani si asta se va intampla si in Romania, dar inca o mai gasiti cu titlul vechi la vanzare in orice librarie online.

Stranepotul lui Agatha Christie, James Prichard, a decis schimbarea numelui si a declarat ca o adapteaza noilor vremuri, desi multi au strambat din nas pentru ca e foarte greu sa schimbi istoria unor anumite fapte, nume de creatii literare sau opere de muzica si dupa noile norme trebuie sa fim toti fulgi de zapada, sensibili la tot si toate. Zece negri mititei sa gaseste in Romania si cu titlul Erau zece, iar in tarile anglo-saxone cu titlul Si n-a mai ramas niciunul.

Recenzie Asasinarea lui Roger Ackroyd de Agatha Christie

Daca nu ati citit pana acum nicio carte scrisa de Agatha Christie, ar fi bine sa incepeti cu Asasinarea lui Roger Ackroyd. Pana la final nu o sa stiti cine este criminalul, nu aveti nicio sansa sa ghiciti. Cand ucigasul este dezvaluit, o sa ramaneti cu gura cascata. Cand acesta isi va explica fapta si motivele care au dus la crima, tot nu o sa credeti ca el este autorul acestei fapte care nu are nicio scuza in fata unui judecator. Daca recititi cartea, o sa va dati seama ca in anumite pasaje raspunsul era chiar in fata ochilor vostri.

Detectivul Hercule Poirot, foarte cunoscut in lumea intreaga, acum si in cinematografie dupa aparitia filmului Crima din Orient Express, este personajul meu preferat pentru ca are umor in repertoriu, are tact, e inteligent si simte oamenii rai ca un caine de vanatoare.

In aceasta carte, Hercule Poirot s-a retras intr-o localitate mica unde se intampla o crima care se pare ca are legaturi cu un santaj. Familia celui ucis apeleaza la ajutorul lui Poirot in rezolvarea misterului si prinderea faptasului.

Sunt multi suspecti in legatura cu aceasta crima, cu diferite motive de a scapa de Roger Ackroyd, dar este usor de urmarit fiecare in parte si nu va puteti pierde in prea multe detalii. Agatha Christie stie cum sa va atraga in capcana, dar si sa va ofere multe pe masa voastra de cititori deveniti detectivi peste noapte.

Am citit aceasta cartea in ritm alert, am trecut peste pagini ca vantul si nu am lasat-o din mana ore intregi. Asasinarea lui Roger Ackroyd nu poate fi citita de azi pe maine, lasata undeva intr-un colt in dormitor ca sa ii mai arunc o privire peste 6 luni. Am citit cartea in 2 zile, am inceput intr-o seara de joi, iar vineri la pranz stiam cine este ucigasul lui Roger.

Asasinarea lui Roger Ackroyd este a 4-a carte in care Hercule Poirot este detectivul care conduce ancheta, iar un rol important il are si doctorul din acea localitate pe care se numeste James Sheppard. Cei 2 fac o echipa buna pentru James stie foarte bine locuitorii din acea zona, gradele de rudenie sau cateva mici secrete ale fiecarui suspect in parte.

Aceasta carte o puteti cumpara de la libraria online Libris si daca aveti timp sa aruncati o privire in partea de sus a site-ului unde gasiti Promotiile lunii.