Recenzie Metro 2035

Trilogia Metro scrisa de Dmitri Gluhovski a inceput cu Metro 2033, a continuat cu Metro 2034 si s-a incheiat cu Metro 2035. Mi-ar fi placut ca toate cartile sa fie la fel de bune ca prima pentru ca Metro 2033 este printre cele mai infricosatoare carti pe care le-am citit in ultimii 5 ani. Prima carte din aceasta trilogie are de toate: mister, actiune, o atmosfera apasatoare si o concluzie clara in ultimele pagini. Nimic nu este real in intuneric prin metroul din Moscova, dupa un atac nuclear. Poate auzi voci, iar intunericul iti sopteste minciuni. Artiom, personajul principal, a auzit o voce care i-a spus sa se opreasca la un moment dat, iar asta i-a salvat viata.

In a doua carte, Hunter este un barbat distrus. Mintea lui este impartita in doua si este aproape nebun. In capul lui traiesc 2 lupi, unul alb si unul negru, iar Hunter ii hraneste pe rand. A doua carte este acceptabila si aveam sperante mari de la Metro 2035, ultima din serie. Sa nu intelegeti ca Metro 2035 din aceasta trilogie este o carte de slaba calitate, dar nu se ridica al nivelul volumului Metro 2033.

Recenzie Metro 2035

Rusii care au supravietuit unui atac nuclear, traiesc in metrou, impartiti in 223 de statii si 12 linii de metrou. Sunt pregatiti pentru orice pentru ca au arme, filtre de aer, usi care se inchid automat, medicamente si alte sisteme de mentinere a vietii in subteran. Cei care erau in metrou si cei care erau aproape de statiile de metrou cand a inceput atacul nuclear au scapat cu viata, iar cei de deasupra se considera ca au murit toti.

In Metro 2035 de Dmitri Gluhovski, personajul principal este Artiom, la fel ca in prima carte, pentru ca in Metro 2034 personajele principale sunt Homer, Sasa si Hunter. Artiom aude zvonuri despre o transmisie radio de la suprafata si eroul nostru pleaca sa cerceteze aceste zvonuri. Se echipeaza cu un costum care rezista la radiatii, si cauta cea mai inalta cladire, echipat cu un aparat radio. Artiom incearca cateva zile sa contacteze pe cei care au supravietuit atacului nuclear si au ramas la suprafata, dar fara niciun rezultat. Pana la urma, se decide sa ajunga la statia de metrou de unde a fost lansat semnalul radio si in ultimele pagini ale cartii o sa aveti parte de actiune si rasturnari spectaculoase de situatie.

Nu totul este perfect in Metro 2035 pentru ca in cartile anterioare din aceasta trilogie, Dmitri Gluhovski scria ca oamenii din metrou nu pot iesi pe timpul zilei pentru ca vor ramane orbi. Ochii s-au obisnuit cu intunericul dupa multi ani si ei nu puteau risca sa iasa direct in lumina soarelui fara urmari grave. Se pare ca autorul a uitat acest amanunt si oamenii ies in timpul zilei fara probleme in cartea Metro 2035. Un alt aspect important, in primele 2 carti, existau monstri la suprafata care te omorau fara sa stea pe ganduri, iar in Metro 2035, Artiom se plimba la suprafata cum ies eu prin oras cu prietenii sau ma duc la Mega la cumparaturi, fara nicio grija.

Metro 2035 are multa actiune fara de primele carti, iar asta s-ar putea sa fie pe gustul vostru si daca v-a placut Metro 2033, ar fi bine sa terminati aceasta trilogie. Aceasta carte o puteti cumpara oricand de pe libraria online Libris. Daca va abonati la newsletter la Libris o sa primiti des promotii cu reduceri importante la carti, dar si informatii noi despre volumele literare care vor aparea in perioada urmatoare.