dulce razbunare recenzie

Titlul original: Best Served Cold
Editura: Nemira
Autor: Joe Abercrombie
Număr de pagini: 808
Traducător: Ruxandra Toma
An apariție: 2017

Dulce răzbunare este un roman de sine stătător, dar face parte din universul seriei Prima Lege care conține titlurile: Tăișul Sabiei, Fără Îndurare, Puterea Armelor. Acțiunea se petrece la 2 ani distanță de evenimentele din Puterea Armelor, pe continentul Styria, într-o regiune nouă.
Puteți să citiți Dulce Răzbunare fără să parcurgeți volumele din seria Prima Lege, dar multe personaje din primele 3 cărți se vor regăsi în Best Served Cold și ar fi păcat să nu înțelegeți anumite aluzii sau trimiteri către primele scrieri ale lui Joe Abercrombie. Din cărțile acestui autor nu vor lipsi lupte și trădări, conspirații și asasinate, secrete și uneltiri. Un univers perfect, lipsit de milă, violent, crud, unde antieroii dețin toată puterea.

Dacă vă plac filmele, atunci Kill Bill se aseamănă foarte mult cu volumul scris de Abercrombie. Răzbunarea îți poate întuneca mintea, dar în același timp poate fi o armă, iar Monza Murcatto, personajul principal, va face orice ca să își vadă dușmanii la 2 metri sub pământ.
„Răzbunarea este mai dulce când o servești rece” a spus Choderlos de Laclos mai demult. Acesta este mottoul unui dintre capitolele romanului și cel după care se ghidează Monza Murcatto de-a lungul întregii povești. Din dorința de-a se răzbuna pe ucigașii fratelui său, care pe ea au lăsat-o mai mult moartă decât vie, aruncând-o într-o prăpastie, pe un geam al unei cetăti aproape inexpugnabile, Monza lasă în urmă un șir aproape nesfârșit de cadavre.

Monza Murcatto. Fost general-căpitan al celor O Mie de Săbii și faimoasa Măcelăreasă din Caprile. Supusa ducelui Orso. Un bun strateg. O fată născută din vărsări de sânge şi violență, ce trăieşte pe câmpul de luptă, înconjurată de mercenari şi de barbari, de bărbaţi ce abia aşteaptă următorul război, următoarea victorie. E neobişnuit de tânără, isteaţă şi neînfricată, vulcanică şi nemiloasă.

Nordicul Fiori-îți-dau soseşte în Talins cu credinţa că aici va putea să înceapă o viaţă nouă, departe de războaie şi de lupta pentru putere. Din păcate, aşteptările sale sunt repede spulberate: Talins este lăcaşul oamenilor răi şi egoişti, al profitorilor şi al hoţilor.Dar viața lui se va schimba atunci când Monza îl angajează în echipa ei de oameni pricepuți, oameni duri care pot duce la capăt orice faptă, inclusiv crimă.

Morveer este specialist şi meşter al otrăvurilor, cel mai bun din breasla sa. Un narcisist fără pereche, egoist şi obsedat de control, meticulos şi precis, cu o limbă ascuţită, mereu pregătit să îşi complimenteze aliaţii pentru lipsa lor de inteligenţă sau de perspectivă.

Personajul meu preferat din volumul Dulce răzbunare Joe Abercrombie este Prietenosul care ar merita să aibă propria sa serie: un criminal obsedat de numere, pentru care totul se rezumă la cifre, probabilităţi şi statistici. Un personaj extraordinar, de la care nu ştii la ce să te aştepţi. Un tânăr introvertit, ce îşi doreşte să se întoarcă la închisoare, care nu ştie cum să se comporte în preajma celorlalţi şi alege să stea mereu în umbră, să tacă sau să gătească, ascultând secretele lor, temerile lor, fără a-şi divulga vreodată dorinţele sau intenţiile.

Cartea Dulce răzbunare de Joe Abercrombie o puteti cumpara de la libraria online Libris.

„Nu există molimă care să se răspândească mai repede decât panica, a scris Stolcius, nici care să fie mai ucigătoare.
Aparența de civilizație a dispărut dintr-o dată. Avuții și aroganții s-au transformat în animale. Cei mai înceți au fost azvârliți din drum. Cei căzuți nu au avut parte de îndurare. Monza văzu un negustor burtos lovind cu pumnul în față o doamnă bine îmbrăcată, care se prăbuși cu un țipat ascuțit, se izbi de perete și rămase acolo, cu peruca strâmbată peste obrajii însângerați.”