Cartea Razboinicii 2 – Recenzie

Razboinicii

Antologia coordonata de George R.R. Martin si Gardner Dozois se numeste Razboinicii 2. Un adevarat razboinic din trecut sau din viitor nu trebuie sa fie neaparat un barbat dur, calit prin multe razboaie de cucerire. Poate fi o femeie din Al Doilea Razboi Mondial, poate fi un caine de lupta feroce care a fost un catelus crescut intr-o familie plina de iubire.

In ultima vreme prefer genul asta de carti. Povestiri scurte de 50 sau 70 de pagini care transmit un mesaj, care sunt pline de actiune, care te fac sa te antrenezi mai tare dupa ce ai pus cartea jos. Este si cazul volumului literar Razboinicii 2 care cuprinde: Vulturul si iepurele de Steven Saylor, Groapa de James Rolling, Afara din bezna de David Weber, Fetele de la Avenger de Carrie Vaughn, Cai stravechi de S.M Sterling, Ninieslando de Howard Waldrop, Recidivistul de Gardner Dozois din categoria SF, Legiune este numele meu de David Morrell, Aparatorii frontierei de Robert Silverberg, Pergamentul de David Ball, Cavalerul misterios de George R.R. Martin.

Groapa de James Rolling, una din preferatele mele din cartea Razboinicii 2

Daca iubiti animalele si aveti caine in curte sau la bloc, Groapa de James Rolling va intra in sufletul vostru si nu va mai iesi o perioada lunga de timp. Doi catelusi, frate si sora sunt crescuti intr-o familie plina de iubire care are grija de ei. Pana intr-o seara intunecata cand o ploaie puternica le va schimba destinele. Catelusa, fiind mai curajoasa a iesit sa latre pentru ca a simtit ceva in curte. A iesit si fratele ei dupa ea si ambii catelusi vor fi furati si apoi vanduti.

Catelusul va creste mare, dar in conditii de razboinic. Stapanul lui era un crescator de caini de lupta pe bani, iar asta era o meserie banoasa daca aveai cei mai periculosi si mai agresivi caini. Catelusul este acum un ucigas cu sange rece, un animal care cauta sangele cu orice pret si care rezista la antrenamente extrem de dure. Va intra in cusca in curand si se va lupta cu unul dintre cei mai mari caini din acel tinut. Dusmanul din coltul opus este sora lui sau alt patruped fioros care are legatura cu trecutul lui? Asta o sa descoperiti daca cititi Groapa de James Rolling.

Vulturul si iepurele de Steven Saylor

Steven Saylor a scris mai multe carti despre Imperiul Roman, iar printre ele sunt traduse in limba romana: O crima pe Via Appia si Oameni si semizei Vol.2. Vulturul si iepurele are legatura cu Hannibal care a fost unul dintre cei mai mari dusmani ai Romei. A fost un general din Cartagina, cetate veche din Nordul Africii, care a condus armata lui din victorie in victorie impotriva generalilor romani pe teritoriul lor. Hanibal a trecut muntii Alpi cu o armata numeroasa, chiar si cu elefanti de razboi si a castigat batalii unde armata lui era depasita numeric.

Hannibal este considerat unul dintre cei mai buni strategi militari din istoria omenirii si doar nehotararea lui in fara zidurilor cetatii Romei a facut ca Imperiul Roman sa nu se prabuseasca definitiv.

Au fost 3 razboaie punice intre romani si cei din cetatea Cartagina din Africa si in al doilea razboi, Hannibal a fost foarte aproape sa iasa invingator. A fost nevoit sa se lupte cu Scipio Africanul, un alt general roman foarte capabil in batalia de la Zama in anul 202 i.H. Hannibal va fi infrant la Zama, singura batalie pe care o pierde in razboiul impotriva romanilor, dar care a insemnat si sfarsitul carierei militare a generalului din Cartagina.

Scrierea literara Vulturul si iepurele de Steven Saylor prezinta perioada dupa cel de-al 3-lea razboi dintre romani si cartaginezi. Romanii au distrus si au ars Cartagina din temelii si au cautat supravietuitori ani la rand ca sa ii transforme in sclavi. Daca va place istoria Imperiului Roman, atunci merita sa cititi Vulturul si iepurele.

Antologia coordonata de George R.R. Martin si Gardner Dozois – Razboinicii 2 se gaseste la un pret foarte mic la libraria online Libris.