Recenzie Botezul focului de Andrzej Sapkowski

botezul focului

Botezul focului de Andrzej Sapkowski este a 5-a carte din seria The Witcher din care a fost inspirat jocul cu acelasi nume care a facut furori in toate colturile lumii. Prima carte, care m-a prins in ghearele ei intr-o lume fascinanta ca un trol la capat de pod, a fost Ultima dorinta, iar Geralt, vanatorul de monstri este unul dintre personajele care mi-au ramas in minte dupa multi ani.

Geralt are parul alb din cauza tratamentelor la care a fost suspus cand era mic pentru a deveni un vanator de temut. Este rezistent la anumite otravuri si poate lupta cu usurinta atat ziua, dar si noaptea. Este platit ca sa ucida monstri care terorizeaza anumite asezari locuite de oameni, dar nu orice monstru este insetat de sange, chiar daca la prima vedere pare personajul negativ. Vei descoperi ca aparentele inseala si omul are suflet de monstru si sub o fata zambitoare se poate ascunde un rege incestuos sau un boier tradator.

Cartea Ultima dorinta este impartita in mai multe povestiri scurte unde actiunea si umorul sunt la ele acasa pentru ca Andrzej Sapkowski a luat ceva vechi si a creat ceva cu totul nou. A preluat basmele din toata Europa si le-a transformat intr-o lume imensa unde totul a fost rescris cu maiestrie.

Am terminat de citit Botezul focului in 2 zile pentru ca este una din cartile pe care nu poti sa le lasi din mana chiar daca arde o casa la tine in cartier sau intervin mascatii la vecinul de la etajul 6, daca stai la bloc.

Geralt este ranit grav si este transportat in padurea Brokilon unde puteau sa intre doar putini razboinici sau vrajitori. Usor, usor isi va recapata puterile si cand va fi in forma, vanatorul cu parul alb va incerca sa o salveze pe Ciri din Nilfgaard. Acolo crede ca se afla Ciri, cand de fapt ea umbla sub numele de Falka si este intr-o banda de raufacatori care fura de la bogati si dau la saraci, in stilul lui Robin Hood.

Cartea este povestita din punctul lui Geralt de vedere cam 50%, iar restul din perspectiva altor personaje. Ca sa o salveze pe Ciri, vanatorul cu parul alb pleaca in aceasta aventura alaturi de Dandelion, Milva, Regis asi Cahir.

Milva este personajul meu preferat din Botezul focului pentru ca este un arcas desavarsit si este printre putinii oameni care erau respectati si lasati sa traiasca in padurea Brokilon.

Razboiul politic unde magia e pe primul plan nu o sa gasesti prin alte carti asemanatoare. Vrajitorii sunt impartiti in 2 mari armate si lupta unii impotriva altora, fiecare cetate arde, iar oamenii de rand mananca carnea unor cai morti si se bucura de parca ar fi masa de Craciun.

Ciri si Yennefer, vrajitoarea frumoasa de care este indragostit Geralt, apar rar in aceasta carte, dar orice actiune a lor sau vorba inteleapta iti va atrage atentia cu siguranta. Daca esti in cautare de personaje feminine puternice, atunci Yennefer este alegerea cea mai buna. Nu are nevoie de barbati ca sa fie ajutata, ea poate teroriza armate intregi si este una dintre cele mai temute vrajitoare din acel univers. In plus, este o femeie superba, inteligenta si puternica.

Daca va place seria The Witcher, Botezul focului nu trebuie sa lipseasca din biblioteca voastra. O puteti cumpara de la libraria online Libris.